PRAKTYKI LEKARSKIE
Szanowne Koleżanki i Szanowni Koledzy
Przypominamy, że zgodnie z art. 107 ust. 1 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (Dz.U. z 2013 r. poz. 217) podmiot wykonujący działalność leczniczą (czyli lekarz posiadający praktykę lekarską) wpisany do rejestru jest obowiązany zgłaszać organowi prowadzącemu rejestr (Okręgowej Radzie Lekarskiej w Katowicach) wszelkie zmiany danych objętych rejestrem w terminie 14 dni od dnia ich powstania. Niedopełnienie powołanego obowiązku stanowi naruszenie ustawy o działalności leczniczej.
Zgłoszenie zmiany dotyczy także przypadku, gdy w ramach praktyki wykonywane są świadczenia na podstawie umowy cywilno-prawnej w przedsiębiorstwach podmiotów leczniczych - należy wtedy każde takie miejsce wpisać do księgi rejestrowej praktyki.
Przypominamy również o obowiązku aktualizacji w księdze rejestrowej praktyki informacji o ubezpieczeniu odpowiedzialności cywilnej w terminie 7 dni od zawarcia umowy ubezpieczenia (art. 25 ustawy o działalności leczniczej). Wniosek o zmianę wpisu w rejestrze, który dotyczy wyłącznie przedstawienia dokumentu ubezpieczenia potwierdzającego zawarcie umowy ubezpieczenia, jest wolny od opłat.
W przypadku trudności w samodzielnym utworzeniu wniosku o zmianę w księdze rejestrowej praktyki można uzyskać pomoc w Dziale Praktyk Śląskiej Izby Lekarskiej. W celu usprawnienia tej procedury proszę pamiętać hasła i loginy do konta w systemie RPWDL i e-PUAP oraz hasło do poczty e-mail.
Więcej szczegółowych informacji na stronie internetowej Śląskiej Izby Lekarskiej w zakładce PRAKTYKI LEKARSKIE.
Rafał Kiełkowski
Wiceprezes Okręgowej Rady Lekarskiej